A tudomány már hatféle elhízási formát különböztet meg, mindnek mások az okai és minddel máshogyan kell megküzdeni is!

1. típus: étel okozta elhízás

Ez a leggyakoribb eset. A túlzott étel- és cukorbevitel miatt fordul elő.

Tipp: Ha kevesebbet eszel, és naponta 30 percet testedzésre fordítasz, sikerrel leadhatod a fölös kilókat.

2. típus: gyomorideg okozta elhízás

A túlzott idegeskedés, stressz vagy depresszió miatt jelentkezik. Ilyenkor általában több édességet fogyasztunk a megszokottnál.

Tipp: Ha úrrá leszünk a szorongásainkon, a kilók sem szaporodnak majd olyan gyorsan.

3. típus: glutén okozta elhízás

Ez a típus általában hölgyeknél figyelhető meg, serdülőkorban vagy a menopauza idején, a hormonális egyensúly felbomlása miatt.

Tipp: Aki ebben szenved, ne üljön sokáig egy helyben, kerülje a dohányzást és az alkoholt, és végezzen súlyzós edzéseket.

4. típus: rossz anyagcsere okozta elhízás

Akik már eleve pocakosak, gyakran puffadnak, felfúvódnak, és esetükben minden zsírtömeg a hastájékra halmozódik fel.

Tipp: Az alkoholfogyasztás csökkentésével és légzőgyakorlatok végzésével lehet tenni ellene.

5. típus: keringési zavar okozta elhízás

Leginkább genetikai okai vannak. Terhesség alatt figyelhető meg, vagy azoknál akiknél gyakran előfordul lábdagadás.

Tipp: Futással vagy lépcsőzéssel csökkenthetőek a kilók.

6. típus: tespedtség okozta elhízás

Ez az típus azoknál megszokott, akik egykor keményen edzettek, ám utána ellustultak.

Tipp: A táplálkozási szokások megváltoztatása csodákat tehet. Együnk sokat, ám egyszerre csak keveset.

(Forrás: cuisineandhealth.com, vilaghalo.info)

Ne felejtsd el megosztani, hogy máshoz is eljusson!

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!

Olvasd el ezt a cikket is –>  Regenerálja a porcokat, megszünteti a gyulladást és a fájdalmat. Szabó Gyuri bácsi elárulja, mi ez!