Az Amerikai Kardiológus Társaság közleménye áttekinti a legfontosabb kockázati tényezőket, és egy kérdőív segítségével rögzíti, hogy ki az, akinek a szíve és érrendszeri egészsége a legjobbnak tekinthető:

– aki soha nem dohányzott, vagy legalább egy éve abbahagyta a dohányzást;

– aki karcsú, tehát a testtömegindexe 25 alatt van (a testmagasság és a testsúly alapján az adat kiolvasható a táblázatokból);

– legalább heti 150 perc kényelmes vagy 75 perc lendületes mozgást végez;

– legalább négyet betart a következő étrendi ajánlásokból: naponta négyszer fél csészényi zöldség- vagy gyümölcslé, heti 2-3 alkalommal hal, legfeljebb egy liter cukrozott üdítő ital hetenként, teljes őrlésű lisztből készült kenyérfélékből napi egy-két dekagramm, naponta legfeljebb 1500 milligramm konyhasó;

vérnyomása nem magasabb, mint 120/80 Hgmm;

vércukra legfeljebb 100 egység,

– össz-koleszterinszintje pedig 200 egység alatt van.

Szerinted is nagyon hasznos? Akkor oszd meg, hogy mások is tudjanak róla! 

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!

Olvasd el ezt a cikket is –>  Fontos információkat hordoznak a tojásokon lévő betűk és számok!