Az úgynevezett deszka póz (angol néven plank), látszólag nem tűnik nehéznek ám, ha kipróbáljuk, rájövünk, hogy bizony embert próbáló feladat helyesen elvégezni, már 30 másodperc is igen kemény erőfeszítést jelent.

Csak 5 percet kell naponta rászánnunk, mégis, már pár hét után szemmel látható, sőt, imponáló eredményeket érhetünk el: erősíthetjük a fenék-, hát-, láb- és hasizmokat is.

Mivel izometrikus gyakorlatról van szó, semmilyen speciális mozgást nem igényel, csupán egy helyben kell tartanunk magunkat.

Csak akkor váltja ki azonban a kívánt hatást, ha helyesen végezzük el:

Támaszkodjunk a könyökünkre, zárjunk be 90 fokos szöget. A könyökök a vállak alatt legyenek, a lábak és a hát, akárcsak a fekvőtámasznál egyenes maradjon. A feneket a lehető legfeszesebben tartsuk végig. A nyak és a fej illeszkedjen a gerinc vonalába, ne legyünk púposak. A csípő ne lógjon, és a hasat is húzzuk be. A lábak és a combok egyenesen legyenek, feszüljenek, különben a hasizmok ellazulnak. Úgy képzeljük el, mintha háttal állnánk a falnak, teljesen nekitámaszkodva.

Jó, ha az elején megkérünk egy külső szemlélőt, hogy ellenőrizzen, vagy a tükörben követjük, hogy jól vettük-e fel a pozíciót.

Kezdéskor legalább tíz másodpercig próbáljuk kitartani, és amíg kezdők vagyunk, két percnél semmiképp se csináljuk tovább. A lényeg, hogy ne erőltessük túl magunkat, míg megszokja a szervezetünk. A legfontosabb a helyes tartás, nem az eltelt idő.

Aztán fokozatosan egyre hosszabb ideig maradhatunk így, az ajánlott időtartam napi öt perc.

És most lássuk az oktatóvideót:

Tetszett? Akkor ne felejtsd el megosztani!

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!

Olvasd el ezt a cikket is –>  Talán a legszebb, legmeghatóbb olimpiai győzelem - Kolonics György csodálatos diadala