Személyes szenvedélyem a régi, különlegesebbnél különlegesebb autók. Van valami elvarázsoló abban, ahogy kinéznek. A régi tárgyak mindig tükrözik azokat a letűnt korokat, amik (sajnos) többet nem térnek vissza hozzánk, de mindenki szívesen emlékezik vissza rájuk.

Számomra nagyobb bája is van a régi formáknak. De most komolyan, mennyivel jobban néz ki egy retro Ferrari egy modernebb verziónál? Jó, gondolom ezen sokan tudnának vitatkozni velem, de ez az én szubjektív véleményem. Legszívesebben összegyűjteném a világ régi autóit, megismerném a történeteiket, érdekességeiket és elmesélném azt másoknak. De ezek csak álmok, igyekszem a realitások talaján maradni.

Épp ezért kell a mai kocsiknál és a vállalkozásom jármű kérdéseinél maradnom, ami meg nem annyira a szenvedélyem. Főleg, hogy nyílt végű pénzügyi lízing van rajtuk és sok fejfájást szokott nekem ez okozni, habár mindenki meggyőzött arról, hogy ez a legjobb választás.

Mindaddig, amíg kollégám elküldött egy linket. A flottakezeles.hu oldalon találtam magamat, azon pedig egy cikknél, a nyílt végű pénzügyi lízing kockázatáról. Nos gondolhatjátok, hogy mennyire megijedtem.

A kiskapu azonban szerencsére valóban kiskapu, ellenben igazán meggondolandó. Arról van itt szó, hogy a nyílt végű pénzügyi lízing során a jármű a lízingbevevő, vagy egy általa kijelölt harmadik személy tulajdonába kerülhet, akár jóval a piaci értékén alul. A lényeg a mondat második felén van, ugyanis az adóhatóságnak ebbe lehet beleszólása. A cikkben is leszögezik, hogy a nyílt végű pénzügyi lízing teljesen legális formája a lízingelésnek, azonban az adóhatóság szerint bármilyen termék csak piaci áron válthat tulajdonost. Na most, ha az adott adóellenőr azt veszi le a szerződésből, hogy a szerződés direkt azért szól így, hogy játszanak az adóval, az komoly következményekkel járhat. Legjobb esetben sok fejfájással, de azt senki sem akar magának. Ez minden tekintetben egy elméleti dolog, leginkább az adott adóellenőr értelmezésétől függ.

Nekem ez elég is volt, én nem az a fajta vállalkozó vagyok, aki mer kockáztatni. Valami biztosat, jól működőt szerettem volna, ezért körbenéztem a flottakezeles.hu weboldalán. Ők a tartós bérletet kínálják. Először ez sem tűnt igazán kedvezőnek, de váratlanul meggyőzött az oldal. A tartós bérlet során egy fix bérleti díjat kell fizetni a kocsiért, majd a futamidő végén visszakerül a flottakezelőhöz. Hogy ez miért jó nekünk? Egyrészt pénzügyileg, mivel ha a kocsi a flottakezelőhöz kerül, ő azt tovább értékesíti, amihez a jármű árát piaci értékre kell állítani. Így a bérlés alatt kimarad egy úgynevezett maradványérték ennek érdekében. Mindez körülbelül az autó értékének egyharmadát jelenti. Míg a hitelnél ugye az árat 0 Ft-ra kell kitörleszteni. Ezt az összeget azonban már nem nekünk kell kifizetni. Szóval ezt szolgáltatja a flottakezeles.hu.

Ezzel engem meggyőztek, hisz ritka az, ha valaki ilyen részletesen elmagyarázza a szolgáltatását a weboldalon. Itt viszont minden szükséges információt megtaláltam a tájékozódáshoz, így nem is volt kérdéses, hogy feltétel nélkül őket választottam.

Azóta már tényleg semminek sem érzem hiányát a cégem körül. Minden ügyre azonnal reagálnak, a megoldást rugalmasan és gyorsan keresik. Egy cseppnyi kockázatot sem érzek, ugyanis élettartam garanciát is vállalnak. Ez azt jelenti, hogy ha esetlegesen az ő cégük bedőlne, az nem jelenti azt, hogy az autókat mi sem használhatjuk többé. Mindaddig a használatunkban állhatnak, míg a szerződésben kijelölt idő le nem telik.

Ez talán nem a legkülönlegesebb sztori, de a vállalkozásomnak az, mert így már fókuszálhatunk a saját céljainkra, a flottakezeles.hu pedig elvégzi helyettünk a „nehéz részt”.